PIBG membantu pihak sekolah meningkatkan kecemerlangan akademik, ko-kurikulum, akhlak dan sahsiah murid serta menjadi agen penghubung antara pihak sekolah dan komuniti.
Tahniah kepada semua Ajk baru yang terpilih. Sebagai Pengerusi PIBG SK. Besout 4 sesi 2012/2013, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ahli PIBG kerana memberi kepercayaan kepada saya untuk mengetuai PIBG pada sesi ini. Saya berikrar akan berusaha untuk menjalankan amanah yang diberi dengan sebaik mungkin. Saya juga mengharapkan kombinasi yang baik daripada Ajk PIBG yang baru dilantik bagi melaksanakan tugas dengan lebih baik pada sesi ini. Diharap semua ibubapa dapat menyertai program dan aktiviti yang dianjurkan oleh pihak sekolah.

Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow
Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Usul Tergempar Yang Diterima Dalam Mesyuarat Agung

>> Monday, March 21, 2011

1. Usul Ibubapa – Program Hitea / Juala Meja / Makan Malam

Bagi menambahkan kewangan PIBG sekolah, dicadangkan agar program hitea / jualan meja / makan malamdiadakan. Setelah dibincangkan, usul ini diterima sebulat suara. Pihak PIBG akan membincangkan pelaksanaan perkara tersebut dengan pihak pentadbiran sekolah selepas mesyuarat agung PIBG.

Usul dicadangkan oleh En. Abdul Wahid bin Ahmad.

2. Usul PIBG – Tabung Kegiatan Luar

Tabung kegiatan luar ditubuhkan bagi membantu meringankan beban guru yang membawa murid mengikuti program dan aktiviti luar sekolah. Setiap keluarga diwajibkan membayar RM 5.00 setiap tahun. Rasional usul ini ialah supaya tidak membebankan guru yang terpaksa mengeluarkan perbelanjaan sendiri atau meminjamkan daripada pihak tertentu.

Setelah dibahaskan, usul ini diterima sebulat suara. Surat makluman kepada semua ibubapa akan diedarkan selepas mesyuarat agung PIBG. Pembayarannya adalah melalui guru kelas.

Usul dicadangkan oleh En. Mahhadee bin Ramlee.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP